naar top

Opleiding Meer inzicht dankzij Google Analytics

Wat?

Je besteedt veel tijd en zorg om bezoekers naar jouw website te lokken. Naar welke informatie zijn ze precies op zoek? Misschien klikt 90% van hen onmiddellijk terug weg? Een analyse van het surfgedrag van de digitale bezoekers is geen overbodige luxe.

Google Analytics is een veelgebruikt instrument om een website beter te maken.
De rapporten helpen je om goede van slechte communicatiekanalen van elkaar te onderscheiden of om in te grijpen op de navigatiestructuur van jouw website.

Tijdens deze dagopleiding verwerf je snel inzichten in het surfgedrag van jouw bezoekers.

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je kent de belangrijkste tools van Google Analytics.
  • Je weet hoe je rapporten van Google Analytics kunt interpreteren.
  • Je weet welke stappen je kan zetten om bezoekers op je website te houden.

Voor wie?

  • communicatieverantwoordelijken die aan de slag willen met data over websitebezoekers
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties
  • enige voorkennis én toegang tot een Google Analytics account zijn vereist

Praktisch

donderdag 24 september 2020
09:30 - 16:30 uur
Syntra AB
Borsbeeksebrug 32
2600 Berchem

Kortom-lid: 195 euro (vrijgesteld van btw)

Niet-lid: 255 euro (vrijgesteld van btw)

Documentatie, drank en broodjeslunch zijn inbegrepen.

Programma

Tijdens deze dagopleiding verwerf je snel inzichten in het surfgedrag van jouw bezoekers.

Je krijgt onder meer een antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe werkt Google Analytics? Wat zijn de gevolgen bij de installatie van het programma?
  • Hoe telt Google Analytics een bezoeker? Wanneer is een bezoek kwalitatief?
  • Wat zijn de belangrijkste actiegerichte rapporten in Google Analytics? Er is aandacht voor inzicht in de bezoekers, verbeteren van de website en de inzet van verkeersbronnen.
  • Waarom heb ik zo’n lage conversie? Waar en waarom verlies ik mijn bezoekers?
  • Hoe kun je een eenvoudig doel en een trechter instellen?
  • Hoe kun je jouw communicatie-inspanningen beter in kaart brengen met campagnetagging?

Spreker

Béate Vervaecke

Béate Vervaecke is zelfstandig consultant, gespecialiseerd in Google AdWords en Google Analytics, zowel op maat van kleine als grotere organisaties. Ze heeft een achtergrond van klassieke marketing maar deed een heleboel online marketingervaring op bij Kluwer.

Wegbeschrijving

Adres: Borsbeeksebrug 32 in Antwerpen-Berchem

Syntra AB bevindt zich vlak naast station Antwerpen-Berchem en is makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Met de trein

  • Stap uit Antwerpen-Berchem en neem de hoofduitgang ‘Ryckaertsplein’.
  • Loop via de wandelbrug over de Binnensingel.
  • Wandel op het binnenplein naar rechts tot het einde, daar vind je Syntra AB.

Parkeren kan in volgende betaalparkings:

  • Parking Syntra AB (Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem)
  • Q-Park Berchem Station (Burgemeester E. Ryckaertsplein 2, 2600 Antwerpen)

Uitgebreide wegbeschrijving op de website van Syntra AB.

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.