naar top

Online opleiding Usability: Maak je website gebruiksvriendelijk

Wat?

Maak je website gebruiksvriendelijk

Je leest anders op een computerscherm dan op papier. Een website is pas een efficiënt communicatiemiddel als de teksten ook zijn aangepast aan de leespatronen van online bezoekers.

Tijdens deze vormingscursus staat de gebruiksvriendelijkheid van websites staat centraal. Je leert de tevredenheid van je bezoekers te verhogen. Het is niet eenvoudig om de tekortkomingen in je eigen website te herkennen.

Wat is usability precies en waarom is het zo belangrijk? Karl Gilis toont je veel aandacht moet hebben aan lay-out, schermbenutting van een website en de leesbaarheid en aanklikbaarheid en de navigatie. Je leert meer over de opbouw van home- en overzichtspagina’s, de zoekfunctie en contactinformatie in websites.

Deze opleiding is jouw ideale keuze als je vindt dat jouw website beter kan. Usability-expert Karl Gilis geeft in 1 dag boordevol praktische tips die voor elke website bruikbaar zijn.

Voor deze opleiding maken we gebruiken van het platform Zoom.
Lukt het voor jou niet om met dit platform te werken, noteer dan bij de opmerkingen bij inschrijvingen 'ik wens de opname te ontvangen'.

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je leert je website bekijken vanuit de bezoeker.
  • Je weet wat wel en niet werkt om je website gebruiksvriendelijk te maken.
  • Je weet hoe je leesbaarheid van je website verbetert.

Voor wie?

  • communicatieverantwoordelijken en (web)redacteurs
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties

Praktisch

dinsdag 16 juni 2020
09:30 - 16:30 uur

Kortom-lid: 225 euro

Niet-lid: 265 euro

Programma

1. Usability: wat, waarom en hoe?

2. Toptaken – Schrap de bullshit!

  • Waarom inspelen op de taken en doelen van je bezoekers zo belangrijk is voor je online succes. En dat bewijzen we via verschillende cases.
  • En uiteraard toont Karl exact hoe je dit concreet doet.

3. Homepage

  • Basisprincipes van een goede homepage. En waarom pushen van zaken op je homepage niet werkt. En ook nooit zal werken.

4. Navigatie

  • Principes van een goede navigatie, zowel op grote als kleine schermen.

5. Overzichts- of rubriekpagina’s

  • Hoe zorg je dat je rubriekpagina’s je bezoekers helpen om snel te vinden wat ze nodig hebben?

6. Detailpagina’s

  • Hoe zorg je er voor dat je pagina in die eerste cruciale seconden je bezoekers overtuigt om te blijven? Hoe zorg je dat mensen scrollen? Hoe gebruik je afbeeldingen op een nuttige manier?
  • En hoe zorg je dat je bezoekers tot actie overgaan?

7. Formulieren

  • Tips voor formulieren die mensen met plezier én met succes invullen.


De opleiding is niet technisch gericht. Voorkennis is niet vereist.

We gaan niet dieper in op webschrijven.

Spreker

Karl Gilis

Met een berg vakkennis, een stevige portie humor en al evenveel doortastendheid schuift Karl Gilis (AG Consult) de trends opzij en bekijkt hij het internet marketing en conversie optimalisatie vanuit het standpunt van de gebruiker. Hij laat je zien wat wel en wat niet werkt online.

Karl staat als enige Belg in de lijst van meest invloedrijke Conversie Optimalisatie Experts ter wereld en dat op de 3de plaats. Als specialist in usability en conversie optimalisatie wordt hij vaak gevraagd om zijn kennis te delen op internationale conferenties, zoals de Conversion Conference in Londen en Berlijn..

Wegbeschrijving

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.