naar top

Online opleiding Scoren met je digitale nieuwsbrief

Wat?

Alles wat je moet weten om jouw nieuwsbrief beter te maken, in één dag.

Met een goedgemaakte nieuwsbrief hou je jouw publiek betrokken bij je organisatie door ze op de hoogte te houden van het laatste nieuws, aanbod of evenementen.

Maar mensen lezen selectief. Hoe valt jouw nieuwsbrief op tussen alle andere e-mails? Hoe bezorg je lezers informatie op maat en mét toegevoegde waarde? Een serieuze uitdaging voor elke communicatiemedewerker dus.

Kristof D'hanens (I Like Media) selecteert de belangrijkste tips om jouw nieuwsbrief beter te maken: tips voor méér respons waarmee je direct aan de slag kan. 

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je kan een aantrekkelijke nieuwsbrief samenstellen.
  • Je weet hoe een nieuwsbrief past binnen je communicatiestrategie.
  • Je kan de impact van jouw nieuwsbrief meten.

Voor wie?

  • communicatieverantwoordelijken en redacteurs
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties

Praktisch

donderdag 22 oktober 2020 - do 29 oktober 2020
09:30 - 16:30 uur
Deze opleiding bestaat uit twee delen:
- online workshop op dinsdag 22 oktober van 9.30 u tot 12.30 u. voor alle deelnemers
- online bespreking van opdracht op dinsdag 29 oktober in de namiddag in werkgroepjes van 1.5 uur.

Kortom-lid: 210 euro (vrijgesteld van btw)

Niet-lid: 270 euro (vrijgesteld van btw)

Bij deze opleiding is het boek ‘Digitale nieuwsbrieven’ van Kristof D’hanens inbegrepen. Met dit inspiratieboek boordevol praktische tips bij de hand blijf je scoren in de mailbox van je publiek.

Programma

Verwacht je aan een dag vol nuttige tips, strategische inzichten en inspirerende voorbeelden van nieuwsbrieven die werken.

We staan even stil bij de meest gestelde vragen.

  • Mag ik zomaar naar iedereen beginnen mailen?
  • Welke (gratis) programma’s bestaan er?
  • Hoe meet ik de impact van mijn nieuwsbrief?
  • Hoe schrijf ik gevatte titels en de juiste call-to-actions?
  • Zit mijn adressenlijst wel goed?

Spreker

Kristof D'hanens

Kristof D’hanens is de drijvende kracht achter I Like Media. Hij studeerde Germaanse Talen en Bedrijfscommunicatie en werkte bij Jeugdwerknet en Mediaraven. Hij publiceerde vorig jaar het boek Digitale nieuwsbrieven.

Naast I Like Media probeert hij de Vlaming meer vertrouwd te maken met apps en geeft ook les bij Syntra (Social Media Professional) en UGent (digitale journalistiek).

Vragen?

Stel je vraag via info@kortom.be of 050 31 14 31.