naar top

Opleiding Strategisch communiceren met Instagram

De opleiding is volzet.

Wat?

Haal meer interactie uit Instagram

Communicatie wordt beter opgepikt als je gebruik maakt van foto of video. Dankzij deze beeldencultuur is Instagram is één van de snelst groeiende sociale netwerken, met ondertussen wereldwijd meer dan 1 miljard actieve gebruikers. Ook in Vlaanderen gebruikt 37% van de bevolking Instagram.

Gebruik je met organisatie al een hele tijd Instagram, maar wil het een pak strategischer, creatiever en planmatiger aanpakken? Met deze verdiepende opleiding bedient Kristof D'hanens (I Like Media) je op je wenken!

Tijdens deze dagopleiding leer je hoe je Instagram kan inzetten als een volwaardig sociaal medium waarbij interactie met je doelgroep centraal staat. Creatieve posts in combinatie met een doordachte strategie helpen je hierbij op weg.

Er kunnen maximum 12 personen deelnemen.
Dit is een opleiding voor ervaren Instagramgebruikers.

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je kan creatieve posts maken op Instagram.
  • Je weet hoe je strategisch kan communiceren via Instagram.
  • Je kan zelf een strategie voor je organisatie maken waarmee je scoort op Instagram.

Voor wie?

  • communicatiemedewerkers die reeds Instagram gebruiken
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties

Praktisch

dinsdag 23 juni 2020
09:30 - 16:30 uur
M Leuven
Leopold Vanderkelenstraat 28
3000 Leuven

Kortom-lid: 215 euro

Niet-lid: 275 euro

Documentatie, drank en broodjeslunch zijn inbegrepen.
  • Instagram creatieve foto
  • Kristof D'Hanens
Nog geen lid, maar wel geïnteresseerd? Bekijk jouw voordelen!

Programma

Tijdens deze dagopleiding leer je hoe je Instagram kan inzetten als een volwaardig sociaal medium waarbij interactie met je doelgroep centraal staat.

In de voormiddag maak je kennis met een heleboel leuke uitbreidingsapps van Instagram om creatievere posts te maken voor je tijdlijn en stories. 

In de namiddag ga je je strategie finetunen: waarvoor zet je tijdlijnfoto's en stories in en hoe vertalen die de visie en waarden van je organisatie? Je verkent de statistieken van Instagram en de mogelijkheden van het dashboard Planoly. Als afsluiter van de dag stel je een contentplanning op voor de komende weken. 

Spreker

Kristof D'hanens

Kristof D’hanens is de drijvende kracht achter I Like Media. Hij studeerde Germaanse Talen en Bedrijfscommunicatie en werkte bij Jeugdwerknet en Mediaraven. Hij publiceerde vorig jaar het boek Digitale nieuwsbrieven.

Naast I Like Media probeert hij de Vlaming meer vertrouwd te maken met apps en geeft ook les bij Syntra (Social Media Professional) en UGent (digitale journalistiek).

Wegbeschrijving

Adres: Leopold Vanderkelenstraat 28  in Leuven

M Leuven bevindt zich op wandelafstand van het station van Leuven en is makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Met de trein

  • Verlaat het station via langs de hoofdingang ‘Martelarenplein’.
  • Wandel via het Martelarenplein naar de Bondgenotenlaan.
  • Sla na 700 m linksaf in de Leopold Vanderkelenstraat.
  • Je vindt er M Leuven aan de rechterkant.

Parkeren kan in volgende betaalparkings:

  • Parking Ladeuze (Mgr. Ladeuzeplein 20)
  • Randparking De Bond (Martelarenplein 18)

Vind de juiste parking via www.zonaarleuven.be.

Uitgebreide wegbeschrijving op website van M Leuven.

Vragen?

Stel je vraag aan Ruben Desmidt (stafmedewerker opleidingen) via ruben@kortom.be of 050 31 14 31.