naar top

Opleiding Webteksten die werken

Wat?

Hoe schrijf je webteksten die werken voor jou?

Een goede webtekst grijpt je bezoekers vast en beantwoordt hun vragen. Zo’n tekst schrijven is aartsmoeilijk. En toch verwacht iedereen dat je op 1-2-3 heldere en overtuigende webteksten uit je mouw schudt. Maar hoe doe je dat? Waar moet je precies op letten om van je webteksten een succes te maken?

Tijdens deze opleiding krijg je praktische tips die je meteen zelf kan toepassen. We gaan ook aan de slag met voorbeelden en oefeningen van jouw website.
Je werkt tijdens deze opleiding aan je eigen teksten, zodat je de dag zelf al met betere webteksten naar huis gaat.

Als ervaren conversie-copywriter gidst Liesa Carton van AG Consult je richting webteksten die werken voor jou. 

Naast de inzichten uit deze opleiding ga je ook naar huis met het nieuwe boek van AGConsult: ‘Webteksten die werken’. De reeks bullshit-vrije en meteen bruikbare tips zetten je alvast goed op weg.

Wat weet je na deze opleiding?

  • Je weet waarom schrijven voor internet zo anders is.
  • Je kan je teksten en afbeeldingen optimaliseren voor online lezers.
  • Je weet welke titels, lokzinnen en inleidingen werken.
  • Je hebt inzicht in hoe je je webteksten best structureert.
  • Je kent de fundamenten van SEO-copywriting.

Voor wie?

  • communicatieverantwoordelijken en (web)redacteurs
  • lokale en bovenlokale overheden en socialprofitorganisaties

Praktisch

donderdag 23 januari 2020
09:30 - 16:30 uur
Sociare
Ravensteingalerij 28 bus 3
1000 Brussel

Kortom-lid: 225 euro

Niet-lid: 265 euro

Documentatie, drank en broodjeslunch zijn inbegrepen.

Bij deze opleiding is het boek ‘Webteksten die werken’ van Els Aerts inbegrepen. Met dit inspiratieboek heb je 121 bullshit-vrije en meteen bruikbare tips in de hand voor jouw webteksten.

Programma

Dit mag je verwachten van deze praktische dagopleiding over schrijven voor het web:

  • Waarom is schrijven voor internet anders?
  • Ken je doel en doelpubliek
  • Tips voor afbeeldingen
  • Schrijven = inhoudelijk en visueel structureren
  • Hoe schrijven op verschillende paginatypes?
  • Schrijven is schrappen
  • Schrijven voor zoekmachines (SEO)
  • Leesbaarheid
  • Tekstlinks: usability-richtlijnen
  • Schrijven voor mobile
  • Welke info waar?
  • Extra: verleid je lezer met psychologische trucs

Spreker

Liesa Carton

Liesa Carton is conversie-copywriter bij AG Consult.

Ze is elke dag bezig met schrijven voor het web. Dankzij AB-testen en gebruikersonderzoek leert ze ook elke dag bij over wat werkt in online copywriting en wat niet.

Zo helpt ze om de online communicatie te verbeteren van organisaties zoals Sensoa, Stad Leuven en provincie West-Vlaanderen.

En ze deelt haar kennis, ervaring en tips met plezier in de opleiding Webteksten die werken. Liesa gaf diezelfde opleiding eerder al bij onder andere De Lijn, provincie Oost-Vlaanderen, de Federale pensioendienst en Universiteit Gent.

Wegbeschrijving

Adres: Ravensteingalerij 28 bus 3 

Sociare bevindt zich vlak naast station Brussel-Centraal.

Met de trein

  • Kies in Brussel-Centraal uitgang Ravensteingalerij.
  • Halverwege de galerij vind je een glazen deur met nummer 28.
  • Aanbellen kan door '100' + 'hekje' in te geven.
  • Sociare zit op de derde verdieping aan de linkerkant van de gang.

Met de auto

Parkeren kan in volgende betaalparkings:

  • Central Gate (Cantersteen 39, 1000 Brussel)
  • Interparking Square Albertine (Stuiversstraat 3, 1000 Brussel)

Bekijk de uitgebreide wegbeschrijving op de website van Sociare.

Vragen?

Stel je vraag aan Ruben Desmidt (stafmedewerker opleidingen) via ruben@kortom.be of 050 31 14 31.