naar top

Najaarscongres #Kortom

Wat?

Communiceren leer je elke dag opnieuw.

Op ons najaarscongres op dinsdag 19 november 2019 blijf je bij dankzij prikkelende inzichten van experten, inspirerende voorbeelden en verrassende ontmoetingen met collega’s.

We beloven je een dag vol frisse ideeën en inspiratie

Programma en inschrijvingen vanaf oktober 2019

Praktisch

dinsdag 19 november 2019
10:00 - 16:00 uur
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88
1000 Brussel

Ik ben Kortom-lid: 119 euro (vrijgesteld van btw)

Ik wil graag Kortomlid worden én deelnemen aan het najaarscongres #Kortom: 255 euro (vrijgesteld van btw). In 2020 kost het lidmaatschap bij Kortom 205 euro (vrijgesteld van btw). Elke communicatieprofessional in dienst bij de overheid of een socialprofitorganisatie kan lid worden. Meer informatie vind je via www.kortom.be/lid-worden.

Ik ben geen Kortom-lid: 210 euro (vrijgesteld van btw)

Ik ben student: 65 euro (vrijgesteld van btw)

Ik ben lid van VVZC, Vonk-netwerk of Logeion: 119 euro (vrijgesteld van btw)

Ik ben spreker

Spreker

Eric Goubin

Eric Goubin is auteur van de communicatiebijbelTante Mariette en haar fiets’ en dé referentie voor alle kennis over overheids- en socialprofitcommunicatie.

Hij is wetenschappelijk medewerker bij Kortom en hoofdlector en senior researcher aan de Thomas More hogeschool. Hij was achtereenvolgens journalist, communicatiecoördinator, docent, opleidingshoofd en onderzoeksdirecteur en stond aan de wieg van het kenniscentrum Memori.

Erik Reijnders

Erik Reijnders is een toonaangevend Nederlands specialist in interne communicatie en leiderschapscommunicatie. Sinds 2001 is hij zelfstandig consultant en trainer. Hij schreef verschillende standaardwerken zoals het ‘Basisboek Interne Communicatie’ en ‘Maak van de lijn een punt, sterker staan in leiderschapscommunicatie’.

Luc Van De Steene

Luc Van De Steene (55) studeerde architectuur en Germaanse talen en stak van wal als copywriter in een Gents communicatiebureau. Uiteindelijk werd hij journalist en in die rol fungeerde hij achtereenvolgens als redacteur, eindredacteur, coördinator en chef-foto bij De Morgen. Daarnaast stelde hij ook enkele reisgidsen samen. Momenteel werkt hij als zelfstandig tekstschrijver, trainer fotografie en coach.

Rachid Lambarat

Rachid Lamrabat werkte jarenlang op de dienst inburgering van de Vlaamse overheid. Hij richtte het marktonderzoeks- en communicatiebureau Tiqah op en begeleidt nu bedrijven als Torfs en Colruyt om doelgroepen in de allochtone gemeenschap te bereiken.

Sofie Verhalle

Sofie Verhalle leeft zich uit als digitale raadgever en sociale media strateeg. Vol enthousiasme begeleidt ze workshops vol complexe communicatieproblemen en helpt ze organisaties beter te communiceren via digitale kanalen. 

Sofie is op haar best als ze kan connecteren met mensen, kan inspireren en enthousiasmeren. Haar expertise deed ze op bij onder andere Telenet en Talking Heads. Ze werkt voor klanten als De Lijn, VUB, VIAA en Bibliotheek De Krook. 

Bart Derison

Bart Derison is managing partner van Connect, het strategisch communicatiebureau dat in België en Nederland gespecialiseerd is in projecten die zich dicht bij de burger afspelen. Hij geeft zijn kijk op 20 jaar ervaring met maatschappelijk belangrijke projecten en de rol die communicatie daarin heeft.

Geert Flipts en Nele Bollen

Geert Flipts is communicatieverantwoordelijke van het Vlaams Energieagentschap. Nele Bollen is projectverantwoordelijke sensibilisering bij de Vlaamse Stichting Verkeerskunde.

Saskia Van Uffelen

Saskia Van Uffelen is CEO van de Franse IT-bedrijf GfI en onafhankelijk bestuurder bij AXA, bPost en Elia. Ze was CEO van Ericsson Beluxen EU-adviseur digitale transformatie. Ze ondersteunt organisaties bij de uitdagingen die de digitale transformatie met zich meebrengt en legt de focus op digitale vaardigheden. Als moeder van 5 kinderen heeft ze bijzondere aandacht voor het menselijke aspect en de juiste balans tussen werk en privé.

Filip Lemaitre

Filip Lemaitre stond aan boord van onderzoeksbureau Trendwolves en helpt nu met bureau50 de nieuwe generatie 'ouderen' begrijpen om hen beter te bereiken, te betrekken en te bedienen. Hij verkent 50+ als groeimarkt en vertaalt dit in nieuwe marketing- en communicatiestrategieën. Hij schreef hierover het boek ‘The Silver Ones. Do’s en don’ts voor 50+ marketing.’

Ninah Van Aelst

Ninah Van Aelst is consulent Marketing en Communicatie bij de stad Mechelen.

Leen Veldeman

Leen Veldeman is master in de communicatiewetenschappen en docent bij Syntra. Ze is gespecialiseerd in sociale media en design met aandacht voor beeld en storytelling.

Tomas Baum

Tomas Baum studeerde filosofie en internationale politiek. Hij werkt samen met Bart Brandsma in het bureau Inside Polarisation. Ze geven in heel Europa advies en training over polarisatiestrategie.

Thomas Rottiers en Wim Geirnaerdt

Thomas Rottiers is stafmedewerker economie bij VVSG. Wim Geirnaerdt is coördinator lokale belangenbehartiging bij Unizo.

Stefaan Lammertyn

Stefaan Lammertyn is communicatiemanager van AZ Groeninge in Kortrijk en gedreven social media evangelist’ die jarenlang organisaties begeleidde op vlak van sociale media. Hij schreef onder meer het boek ‘Alles met mate(n): sociale media en jongeren.’

Hermen Six en Christine Merckx

Hermen Six is eventcoördinator bij de stad Roeselare. Christine Merckx is diensthoofd van Expertisecentrum Publieke Impact van de Karel de Grote-hogeschool.

Lieve Quadflieg en Kristel Grootjans

Lieve Quadflieg en Kristel Grootjans zijn communicatiedeskundigen bij de stad Turnhout.

Philippe Bocklandt

Philippe Bocklandt is docent en onderzoeksmedewerker onlinehulp bij de opleiding Bachelor Sociaal Werk van de Arteveldehogeschool in Gent.