naar top

Dag van de Digitale Communicatie 2019

Wat?

Kortom en V-ICT-OR slaan opnieuw de handen in elkaar voor een editie van de Dag van de Digitale Communicatie. Verwacht boeiende lezingen, workshops en turbotalks vol praktische tips van collega’s en experts.

Tijdens de Dag van de Digitale Communicatie op maandag 16 september 2019 zetten we de vele digitale uitdagingen om naar kansen. Kansen die we volop grijpen om beter te communiceren, nu en in de toekomst.

Programma en inschrijvingen vanaf eind juli 2019

DDC18

Praktisch

maandag 16 september 2019
10:00 - 16:00 uur
Vlaams Parlement
Ijzerenkruisstraat 99
000 Brussel

Lid Kortom of V-ICT-OR: 95 euro (vrijgesteld van btw).

Niet-lid: 130 euro (vrijgesteld van btw)

Ik ben spreker

Spreker

Kristof D'hanens

Kristof D’hanens is de drijvende kracht achter I Like Media. Hij studeerde Germaanse Talen en Bedrijfscommunicatie en werkte bij Jeugdwerknet en Mediaraven. Hij publiceerde vorig jaar het boek Digitale nieuwsbrieven.

Naast I Like Media probeert hij de Vlaming meer vertrouwd te maken met apps en geeft ook les bij Syntra (Social Media Professional) en UGent (digitale journalistiek).

Marc van Daele

Marc van Daele is communicatieverantwoordelijke van gemeente en OCMW Zwijndrecht.

Els Aerts

Els Aerts is mede-oprichter en managing partner van AGConsult. Zij is een specialist in usability, informatiearchitectuur en webstrategie. Els is een veelgevraagde trainer voor opleidingen over webschrijven en usability. Samen met Karl Gilis schreef ze het boek ‘Webteksten die werken’.

Pieter Ballon

Pieter Ballon is master in de Hedendaagse Geschiedenis en doctoreerde in de Communicatiewetenschappen. Hij is verbonden aan de VUB en onderzoeksleider van de groep Media, Markt en Innovatie bij IBBT-SMIT. Bij iMinds, het digitale onderzoekscentrum van de Vlaamse overheid, is hij de expert in smart cities. Hij is de auteur van het boek Smart Cities, De humane stad en het nieuwe De stad is een boek.

Tom Rumes

Tom Rumes is docent Storytelling & Regie bij Thomas More hogeschool in Mechelen en heeft een ruime ervaring als cameraman, monteur, trainer en consultant over storytelling, mediatrends en videojournalistiek.

Daarnaast is Tom ook co-auteur van het boek ‘How to story’ over storytelling en startte hij innoverende projecten zoals Jail TV en de interactieve documentaire Brickland.

Hij is oprichter van productiehuis Explosively Formed Productions.

Hedwig Daineffe

Hedwig Daineffe is diensthoofd ICT, GIS en communicatie bij de gemeente Tervuren. Hij is directeur MarCom bij V-ICT-OR.

Sander Duivestein

Sander Duivestein is trendwatcher, spreker en auteur over de impact van nieuwe technologie. Hij schreef boeken over onder andere het Internet of Things, big datasociale media en mobiele toepassingen.

Hij is regelmatig te gast op radio en televisie in Nederland en Vlaanderen en is de meest gelezen blogger op Frankwatching, het grootste communicatieblog van Nederland.

Sander De Roeck

Sander De Roeck (Soulmade) is gebeten door de mogelijkheden van digitale communicatie en wil een extra dimensie geven aan virtual reality met nieuwe technieken en toepassingen. Hij schreef onder meer artikels over de knelpunten van VR en de meerwaarde van VR.

Saartje Van Wambeke

Saartje Van Wambeke is verantwoordelijk voor de interne communicatie in de stad Gent. Het platform MIA won de Gouden Vonk 2018 als meest effectieve en innovatieve project voor interne communicatie.

Anna Piperal

Anna Piperal is een Estse experte in e-governance. Via e-Estonia werkte ze, samen met de beste IT-bedrijven, aan een zero-bureaucratie. Ze helpt landen transformeren door slim technologie te implementeren, geïnspireerd door de ervaringen van early-adopter Estland. In de voorbije jaren toonde ze die digitale mogelijkheden aan duizenden hooggeplaatste beleidsmakers op internationale congressen.

Wolfram Carlier

Wolfram Carlier (I Like Media) is als freelancer gespecialiseerd in video, crossmediale en multimediale communicatiestrategieën. Hij was verantwoordelijk voor het traject ‘digicoach’ in Zuid-West-Vlaanderen en maakte online radio vanuit het medialab Quindo. Hij is actief betrokken bij de multimediale redactie van projectvereniging 9uidwest.

Griet Goossens

Griet Goossens is communicatiemedewerker van de stad Kortrijk.

Pieter Hens

Pieter Hens is marketing manager van Toerisme Oostende

Hugo Callens

Hugo Callens volgt digitalisering, e-learning en kennismanagement op als medewerker van Socius, steunpunt sociaal-cultureel volwassenenwerk.

Geerlinde Pevenage

Gerlinde Pevenage (Boson) is zelfstandig content marketing specialist en geeft uiteenlopende opleidingen en workshops over sociale media en content strategie.