naar top

Opleiding Bouwstenen voor een werkend intranet

Wat?

Maak van jouw intranet het knooppunt voor interne communicatie

Het intranet is een onmisbaar instrument voor interne communicatie, informatie-uitwisseling en kennismanagement. Organisaties plaatsen er onder andere nieuwsbrieven, werkprocessen en notulen op. Toch wordt het intranet nog lang niet altijd optimaal gebruikt.

Herken jij deze verzuchtingen over jullie intranet?

  • Collega’s bezoeken ons intranet zelden.
  • We vinden echt niets terug op het intranet.
  • Enkel het menu van het personeelsrestaurant wordt er bekeken.

Een interactief intranet opzetten en onderhouden is een hele uitdaging. Hoe pak je dat het beste aan? Hoe ga je na wat je gebruikers willen? Welke factoren zorgen ervoor dat een intranet efficiënt en bruikbaar is?

Met een berg vakkennis, een stevige portie humor en al evenveel doortastendheid schuift Karl Gilis (AG Consult) de trends opzij en bekijkt hij het intranet vanuit het standpunt van de gebruiker.

Deze opleiding werd in het verleden georganiseerd onder de noemer 'Do's & dont's voor een goed intranet.

Lesgever: Karl Gilis

Met een berg vakkennis, een stevige portie humor en al evenveel doortastendheid schuift Karl Gilis (AG Consult) de trends opzij en bekijkt hij het intranet vanuit het standpunt van de gebruiker.

Karl staat als enige Belg in de lijst van meest invloedrijke Conversie Optimalisatie Experts ter wereld en dat op de 3de plaats. Als specialist in usability en conversie optimalisatie wordt hij vaak gevraagd om zijn kennis te delen op internationale conferenties, zoals de Conversion Conference in Londen en Berlijn..

Deze opleiding is bedoeld voor

  • wie wil starten met een intranet
  • wie een update plant van het intranet
  • zowel voor communicatie- als HR-professionals
  • geen voorkennis over intranet vereist

Praktisch

Datum
donderdag 05.12.2019
Uur
van 09:30 tot 16:30 uur
Adres
De Krook
Miriam Makebaplein 1
9000 Gent
Ik schrijf me in

Programma

Karl toon je alle mogelijkheden van een intranet
  • 'statische' informatie interessant voorstellen
  • toepassingen zoals personeelsdirectory en verlofaanvragen handig maken
  • basisprincipes self-service omgeving, documentbeheer en online project management
  • bruikbaarheid van onder andere blogs, feedbacksystemen, wiki's
  • het belang van een goed 'personeelshoekje'
  • tientallen screenshots van best practices 

Na deze opleiding

  • kan je een gebruiksonderzoek organiseren naar de toptaken van jouw intranet
  • ken je de aandachtspunten bij het uittekenen van de informatiestructuur
  • ken je duidelijke richtlijnen over lay-out en copywriting

Prijs

  • Kortom-leden: 195 euro (incl. btw)
  • Niet-leden: 255 euro (incl. btw)

Nog geen lid, maar wel geïnteresseerd in ons lidmaatschapBekijk hier snel jouw voordelen!

Inbegrepen in de deelnameprijs: documentatie, drank en broodjeslunch

Schrijf je in

Wegbeschrijving

Adres: Miriam Makebeplein 1 in Gent

De Krook bevindt zich vlakbij het transportknooppunt Gent-Zuid en is makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Met de trein

  • Station Gent-Dampoort: bus 70, 71 of 78 richting Gent-Zuid (10 min) of wandelen (20 min)
  • Station Gent-Sint-Pieters: tram 2 richting Gent-Zuid (17 min) of wandelen (26 min)

Met de auto

Parkeren kan in volgende betaalparkings:

  • Parking Savaanstraat (Savaanstraat 13, 9000 Gent)
  • Interparking Zuid (Franklin Rooseveltlaan 3/A, 9000 Gent)
  • Parking Kouter (Kouter, 9000 Gent)

Bekijk de uitgebreide wegbeschrijving op de website van De Krook.

Toon in Google Maps
  • De Krook - (c) Eric Bouvier

Vragen?

Stel je vraag aan Ruben Desmidt (stafmedewerker opleidingen) via ruben@kortom.be of 050 31 14 31.