naar top

Opleiding Do's-en-don'ts voor een goed intranet

Wat?

Wat werkt wel en niet online?

Het intranet is een onmisbaar instrument voor interne communicatie, informatie-uitwisseling en kennismanagement. Organisaties plaatsen er onder andere nieuwsbrieven, werkprocessen en notulen op. Toch wordt het intranet nog lang niet altijd optimaal gebruikt.

Een goed en interactief intranet opzetten en onderhouden is een hele uitdaging. Hoe pak je dat het beste aan? Hoe ga je na wat je gebruikers willen? Welke factoren zorgen ervoor dat een intranet efficiënt en bruikbaar is?

Lesgever is Karl Gilis van AG Consult. Met een berg vakkennis, een stevige portie humor en al evenveel doortastendheid schuift hij de trends opzij en bekijkt hij een intranet vanuit het standpunt van de gebruiker.

Karl staat als enige Belg in de lijst van meest invloedrijke Conversie Optimalisatie Experts ter wereld en dat op de 3de plaats. Als specialist in usability en conversie optimalisatie wordt hij vaak gevraagd om zijn kennis te delen op internationale conferenties, zoals de Conversion Conference in Londen en Berlijn.

Deze opleiding geeft je de kennis die je nodig hebt om een actieve rol te spelen in het uitwerken van een goed, gebruiksgericht intranet. Iedereen die iets met het opzetten en onderhouden van een intranet te maken heeft, is welkom. De opleiding is niet technisch gericht, voorkennis is niet vereist.

Praktisch

Datum
donderdag 31.01.2019
Uur
9:30 - 16:30
Adres
Inovant (Coveliersgebouw)
Boomgaardstraat 22
2600 Antwerpen Berchem
Ik schrijf me in

Programma

Basisstappen voor een goed intranet
  • Stap 1: Gebruikersonderzoek
    • Wat willen de medewerkers?
    • Wat vinden ze (niet) goed?
    • Hoe kan het intranet hen echt helpen?
  • Stap 2: Informatiearchitectuur
    • Hoe ziet een gebruikersgerichte navigatie en structuur eruit?
  • Stap 3: Aanmaak mock-up
    • Waar komt welke informatie?
    • Hoe ziet de basislay-out van de pagina’s eruit?
  • Stap 4: Invulling en beheer
    • Hoe een intranet beheren?
    • Hoe teksten aanpassen voor dit medium?
Mogelijkheden van een intranet
  • 'Statische' informatie interessant voorstellen
  • Toepassingen zoals personeelsdirectory en verlofaanvragen handig maken
  • Basisprincipes self-service omgeving, documentbeheer en online project management
  • Bruikbaarheid van onder andere blogs, feedbacksystemen, wiki's
  • Het belang van een goed 'personeelshoekje'
  • Tientallen screenshots van best practices 

Prijs

  • 195 euro voor leden van Kortom, inclusief btw.
  • 255 euro voor niet-leden, inclusief btw.
  • Drank, broodjeslunch en documentatie zijn inbegrepen.

Nog geen lid, maar wel geïnteresseerd in ons lidmaatschap? Bekijk hier snel jouw voordelen!

Schrijf je in

Wegbeschrijving

Inovant - Coveliersgebouw
Boomgaardstraat 22 
2600 Antwerpen Berchem

Het Coveliersgebouw is zowel vanaf het Station Antwerpen-Centraal als vanaf Antwerpen-Berchem vlot te bereiken.

Klik hier voor een gedetailleerde wegbeschrijving

Toon in Google Maps
  • coveliersgebouw

Vragen?

Stel jouw vragen aan Ruben Desmidt – stafmedewerker van Kortom – via ruben@kortom.be of 050 31 14 31.  

Deelnemers kunnen kosteloos annuleren tot een week voor de opleiding. Annuleer je erna ben je het volledige bedrag verschuldigd. Een collega mag uiteraard in jouw plaats deelnemen.